Servicemätning genomförs – bidra gärna om du får länk till enkät

Oscarsborg tornet.

Söderhamns kommun genomför en servicemätning i hur invånare upplever kommunens service och bemötande. Om du får ett meddelande från Söderhamns kommun med länk till en enkät – välkommen med dina svar för utveckling av den kommunala servicen!

Den som kontaktar Söderhamns kommuns Kundtjänst under servicemätningen (17 mars och 16 maj) kan därefter komma att kontaktas av kommunen med en länk till en enkät som leder till själva servicemätningen.

Den som kontaktat Kundtjänst under mätperioden kontaktas så här:

  • Den som mejlat kommunen kontaktas via e-post, avsändare är Söderhamns kommun.
  • Den som ringt får ett SMS, avsändare är Söderhamns kommun.

Det är helt frivilligt att delta och svaren är anonyma. Vi välkomnar alla som kontaktas att bidra med sina inspel om service och bemötande – medborgarnas upplevelse är viktig!

Underlag för kvalitetsarbete

De svar som kommer in analyseras och används framåt för att göra förbättringar där det behövs och bibehålla eller förstärka det som redan fungerar bra. Servicemätningen ger också möjlighet till jämförelser med andra kommuner.

Enkäten görs med en metod som tagits fram av Sverige kommuner och regioner, SKR, i samarbete med specialistföretaget Brilliant Future Sverige.

Senast uppdaterad: 13 mars 2025