Chatta med Kundtjänst – ny kanal för kontakt med kommunen

bild på mobiltelefon i hand.

Välkommen att använda Kundtjänsts nya chattfunktion.

Nu finns en chattfunktion för den som vill komma i kontakt med kommunens Kundtjänst. En till kanal i vår digitala tid – välkommen att höra av dig!

Den som surfar in till Söderhamns kommuns webbplats hittar nere till höger en liten ljusblå symbol med pratbubblor och texten ”Chat”. Det är en ny funktion för kontakt med kommunens Kundtjänst i chattform - en till kanal in för medborgaren och för kommunen en väg mot att erbjuda ännu bättre medborgarservice.

Chatten bemannas av personal från Kundtjänst, måndag-torsdag kl 8-16 och fredag kl 8-15.

Välkommen med dina frågor eller ditt ärende!

- Vi lever i ett digitaliserat samhälle och en chatt är en naturlig del i det. Det känns kul att erbjuda ännu en väg in, vi hoppas att medborgarna vill använda den nya funktionen, säger Petter Lönngren från Kundtjänst.

Senast uppdaterad: 27 mars 2025