Hälsoskydd

Hälsoskydd innebär att förebygga och undanröja det som kan vara skadligt för människors hälsa och som inte är ringa eller helt tillfälliga.

Hälsoskyddsarbetet omfattar exempelvis tillsyn av enskilda avlopp, tillsyn av hygienlokaler för fotvård eller solarier, tillsyn av undervisningslokaler, inomhusmiljö i bostäder, radon, bullerfrågor, badvattenkvalitet och smittskydd.

Klagomål

Om du har klagomål eller synpunkter på något du upplever som störande för din hälsa eller närmiljö och du inte kan åtgärda eller påverka det själv, ska du vända dig till bygg- och miljönämnden. Klagomålet kan t.ex. gälla störning i inomhusmiljö (buller, fukt, mögel etc.), miljöproblem utomhus (utsläpp, rök, nedskräpning etc.) eller olovligt uppförd byggnad.

Här kan du göra en anmälan om klagomål antingen via e-tjänst eller blankett.

Senast uppdaterad: 10 augusti 2022
Bo, bygga, miljö och trafik

Kundtjänst

Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.

Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.

Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp samtalsförmedlande tjänster.

Kontakt Söderhamns kommun

Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se

Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn