Skärpta covid-19-åtgärder 12 januari – så påverkar det kommunala verksamheter 

Från 12 januari skärps bestämmelser och rekommendationer ytterligare för att bromsa smittspridningen av covid-19. Läs mer om hur detta påverkar verksamheter inom Söderhamns kommun och Faxeholmen AB.

Redan före jul infördes skarpare åtgärder för att bromsa smittspridningen av covid-19. Då smittan fortsätter att spridas både nationellt och lokalt gäller ytterligare skärpta åtgärder från och med 12 januari.

Det är viktigt att vi alla hjälps åt att följa dessa och att alla så snart som möjligt vaccinerar sig, eller fyller på med nästa dos.

Läs mer: Fler åtgärder införs mot den ökade smittspridningen av covid-19 Länk till annan webbplats.

Våra verksamheter

Så berörs Söderhamns kommuns verksamheter (gäller sedan 23/12):

  • Idrottshallarna: Stenberga, Söderhamn, Bergvik öppet som vanligt men omklädningsrum är stängda.
  • Bandyhallen och ishockeyhallen på Hällåsen öppet som vanligt. Omklädningsrum stängda för allmänheten.
  • Simhallen öppet som vanligt men för att minska risken för smittspridning släpper vi in begränsat antal badgäster.
  • Verkstäderna (ungdomsverksamhet) öppet som vanligt men med max 50 besökare.
  • Biblioteket öppet som vanligt. Tänk på att hålla avstånd till personal och andra besökare, tvätta händerna och att stanna hemma vid symtom.

I våra lokaler finns skyltar om maxantal och information, information skickas också ut till föreningar och de som bokat idrottshallarna.

Så berörs Faxeholmens verksamhet:

Så här arbetar Faxeholmen AB med anledning av smittspridningen:

Mina sidor

Du som hyresgäst hos Faxeholmen kan nu göra de flesta av dina ärenden digitalt via ”Mina sidor” på vår hemsida. Exempel på ärenden du kan hantera där är att signera avtal, säga upp avtal, se dina hyresavier, göra felanmälan och söka nytt boende.

Läs mer: Faxeholmen AB - webbplats Länk till annan webbplats.

Receptionen

Receptionen på Humlegårdsgatan kommer att vara stängd för obokade besök. Behöver du träffa Faxeholmen personligen ringer du 0270-729 50 för att boka ett besök. Telefontider: måndag-torsdag 08-16 och fredag 08-15.

Felanmälan och åtgärder i din lägenhet

Om något blir fel i din lägenhet kan du anmäla det till Faxeholmen via telefon eller Mina sidor. Innan felet åtgärdas felet kommer Faxeholmen att ringa för att stämma av en tid för besöket. Primärt görs besöket när du inte är hemma. Om det inte är möjligt, ber vi dig hålla dig i ett annat rum än personalen eller så senareläggs besöket. Faxeholmen kommer också att fråga om de som befinner sig i lägenheten är symptomfria, så försiktighetsåtgärder kan vidtas.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 12 januari 2022

Kundtjänst

Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.

Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.

Kontakt Söderhamns kommun

Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se

Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn