Åtgärder inom kommunala verksamheter

För att begränsa smittspridningen av covid-19 genomförs flera begränsande åtgärder inom våra kommunala verksamheter.
Åtgärderna gäller från och med 8 februari fram tills andra rekommendationer kommer. Listan på åtgärder kan fyllas på allt eftersom beslut fattas.

  • I största möjligaste mån avråder vi från besök.
  • Ta kontakt med boendet i god tid innan eventuellt möte.

  • På grund av den pågående pandemin har vi begränsat antal besökare, dock ingen föranmälan.
    Se öppettider mmlänk till annan webbplats

  • Kulturenheten erbjuder inte några publika arrangemang.
  • Teatern är stängd för allmänheten.

  • Bowlinghallen är stängd.

  • Aquarena öppnar 1 september 2021. För att minska risken för smittspridning kommer vi att släppa in begränsat antal badgäster. Välkommen att bada enligt gällande rekommendationer. Läs mer: Aquarena öppnar igen

  • 1 september öppnas idrottshallar utan restriktioner för omklädningsrum, för föreningar och allmänheten. Läs mer: Nytt om idrottsanläggningar och lokalbokning
  • Tänk på att Pandemilagen fortfarande gäller och vi måste ta ett stort gemensamt ansvar för att förhindra smittspridning av covid-19. Det innebär den som hyr kommunens lokaler måste se till att trängsel inte uppstår och att det kan hållas ett gott avstånd både bland idrottsutövarna samt eventuell publik. Pandemilagen innebär även att det fortfarande finns maxantal vid olika tillställningar.
  • Mer och uppdaterad information om Coronaviruset och idrottsrörelsen kan du läsa om på Riksidrottsförbundets hemsida www.rf.selänk till annan webbplats
  • Från den 1 september kan föreningar och allmänheten styra sina egna bokningar med bokningssystemet E-serve. Boka här: E-servelänk till annan webbplats
  • Frågor gällande bokningar, avbokningar i anläggningar kontakta Kultur- och fritid 0270–750 00 eller bokning@soderhamn.se

  • De mindre gymnastiksalarna bokas via Kundtjänst, som också hanterar nycklar. Kontakt: 0270-750 00.

  • Ishallar på Hällåsen (bandy och ishockey) öppnar 1 september för föreningsverksamhet och allmänhet.
  • Pandemilagen gäller fortfarande och vi måste ta ett stort gemensamt ansvar för att förhindra smittspridning av Covid-19. Det innebär den som hyr kommunens lokaler måste se till att trängsel inte uppstår och att det kan hållas ett gott avstånd både bland idrottsutövarna samt eventuell publik. Pandemilagen innebär även att det fortfarande finns maxantal vid olika tillställningar.
  • Mer och uppdaterad information om Coronaviruset och idrottsrörelsen kan du läsa om på Riksidrottsförbundets hemsida www.rf.selänk till annan webbplats

  • Endast bokade besök välkomnas till receptionen på Humlegårdsgatan.
  • Du kan göra de flesta av dina ärenden digitalt via ”Mina sidor”www.faxeholmen.selänk till annan webbplats, t.ex. signera avtal, säga upp avtal, se dina hyresavier, göra felanmälan och söka nytt boende.
  • I samband med felavhjälpande åtgärder, visning eller besiktning i din lägenhet kommer vi att höra av oss via telefon för att stämma av en tid för besöket. Primärt gör vi besöken när du inte är hemma. Om det inte är möjligt ber vi dig hålla dig i ett annat rum än vår personal eller också senarelägger vi besöket.
  • Vi stänger våra kunddatorer i receptionen. Vi uppmanar dig att göra dina sökningar via din hemmadator men du är förstås välkommen att höra av dig via telefon.

  • Undvik i möjligaste mån personliga besök till vår kundservice på Stabbläggaregatan.
  • Söderhamn Näras Kundservice på Stabbläggaregatan har lunchstängt från 12.00 till 13.00, detta gäller tillsvidare.
  • Använd vår hemsida www.soderhamnnara.selänk till annan webbplats, där hittar du mycket information om Söderhamn Näras tjänster.
  • Gör dina ärenden digitalt på vår hemsida, till exempel ändra bredbandshastighet, signera avtal, anmäla flyttar och ändra storlek på avfallskärl.
  • Du är alltid välkommen att ringa vår kundservice på telefon 0270-766 10.

  • Endast bokade besök välkomnas till Rådhuset.
  • Om du har allmänna frågor som rör kommunen är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst, i första hand via telefon 0270-750 00 eller e-post kundtjanst@soderhamn.se. I andra hand är du välkommen till vår receptionsdisk på Faxholmsgatan 3.

  • Endast bokade besök välkomnas till de Lönnen (Kungsgatan 6).
  • Om du har allmänna frågor som rör kommunen är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst, i första hand via telefon 0270-750 00 eller e-post kundtjanst@soderhamn.se. I andra hand är du välkommen till vår receptionsdisk på Faxholmsgatan 3.
Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 augusti 2021

Kundtjänst

Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.

Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.

Kontakt Söderhamns kommun

Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se

Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn