Här hittar du information om Covid-19 på andra språk, lättläst och teckenspråk.
Den som ringer möts av en kort introduktion på engelska, följt av en längre på arabiska. Därefter väljer man önskat språk via följande knappval:
Telefonnumret är: 08-123 680 00
Linjen är öppen vardagar kl. 09.00-12.00 och 13.00-15.00.
Läs mer på Folkhälsomyndigheten.se Länk till annan webbplats.
Information om corona och covid-19 Länk till annan webbplats.på lättläst svenska från svenska myndigheter.
8 sidor, frågor och svar Länk till annan webbplats.
Samlad information om covid-19 på lätt svenska Länk till annan webbplats.
Lättlästa nyheter om coronaviruset från regeringen Länk till annan webbplats.
Frågor och svar om Coronaviruset Länk till annan webbplats.
Radio Sweden på lätt svenska Länk till annan webbplats.
Ring telefonnummer 113 13, Sveriges nationella informationsnummer.
På krisinformation.se finns information om coronaviruset på teckenspråk och syntolkat.
Teckentolkad information om coronaviruset och covid-19 Länk till annan webbplats.
Tack för din medverkan!Du har hjälpt oss att förbättra webbplatsen.
Någonting gick fel. Prova igen senare.
Kundtjänst
Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.
Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.
Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp samtalsförmedlande tjänster.
Kontakt Söderhamns kommun
Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se
Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn