Om du misstänker att ett barn eller en ungdom far illa bör du anmäla det till Socialtjänsten. Det kallas att göra en orosanmälan. Du behöver inte veta säkert om något är fel, det räcker med att du misstänker eller känner oro för barnet.
Socialjouren
Under kvällar och helger görs anmälningar till Socialjouren Gävleborg på tel. 026-10 02 25.
Telefontider Socialjouren:
Måndag - Torsdag 17.00 - 23.00
Fredag 17.00 - 02.00
Lördag 16.00 - 02.00
Söndag 16.00 - 23.00
112
När jouren har stängt finns en beredskap för akuta frågor och då nås socialjouren via 112.
Det finns olika sätt att anmäla - använd den som passar dig bäst: E-tjänst, skicka e-post eller ett brev, ring eller faxa.
(Både privatpersoner och yrkesverksamma kan göra sin anmälan här).
Ring till Mottagningsgruppen 0270-750 00 (Kundtjänst kopplar dig).
Mottagningsgruppen har öppet: Mån-fre: Kl 8:30-11:00, 13:15-15:00.
Skriftliga anmälningar kan skickas:
Socialtjänsten gör en bedömning om hur man ska gå vidare med uppgifterna. Som privatperson har du inte möjlighet att få information om denna bedömning eller få återkoppling på hur socialtjänsten hanterar anmälan. Om din oro kvarstår efter att du har anmält bör du göra en ny anmälan. All personal inom socialtjänsten arbetar under sekretess och inga uppgifter lämnas ut till obehöriga.
Tack för din medverkan!Du har hjälpt oss att förbättra webbplatsen.
Någonting gick fel. Prova igen senare.
Kundtjänst
Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.
Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.
Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp samtalsförmedlande tjänster.
Kontakt Söderhamns kommun
Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se
Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn