Nytt knappval för företagare som kontaktar Kundtjänst ger bättre och snabbare service

Nu införs en funktion med knappval i Söderhamns kommuns Kundtjänst, för att bättre serva företagare i näringslivsfrågor.

Genom att införa en ny kontaktväg vid samtal till Söderhamns kommuns kundtjänst ges företagare möjlighet att få snabbare och bättre service.

Söderhamns kommun arbetar löpande för att erbjuda bättre service till företagare - både befintliga möjliga nya etablerare. Ett nytt steg i ambitionen är ett knappval för den som ringer Kundtjänst från och med 2 september.

  • företagare trycker 1 för att komma till en företagarlots.
  • övriga dröjer kvar och tas emot på vanligt sätt av medarbetare i Kundtjänst.

Detta knappval ger företagare möjlighet att snabbare komma rätt i sina ärenden, samtidigt som Söderhamns kommun kan kartlägga behov och mäta volymer samt framöver också följa upp hur ärenden tagits om hand för att kunna ta nya steg mot förbättringar i näringslivsfrågor.

Utveckling väntar

Detta är ett första steg i ett uppdrag att införa funktionen företagarlots, uppdraget kommer att fortsätta att utvecklas under 2024.

Välkommen att kontakta Kundtjänst och välja 1 om du är företagare – vi lotsar dig rätt!

Frågor om företagarlots – kontakta

Petter Lönngren
Kundtjänstenheten, Söderhamns kommun
Telefon: 0270-744 09
E-post: petter.lonngren@soderhamn.se

Senast uppdaterad: 29 augusti 2024