E-tjänster Verkstäderna

Närbild på ett tangentbord

Här kan du underteckna Be Smart kontraktet och Verkstädernas medlemskort

Har du tappat bort ditt kort - gör inte en ny ansökan utan kontakta personal på Verkstäderna, på plats eller på telefon 0270-723 83. Ett nytt kort kostar 20:- (gäller både Be Smart & Verkstäderna)

Medlem i Verkstäderna kan du fn. bli från födda 2015 tom 2007

Om din skola inte finns med i listan över skolor i anmälan, eller om du inte går i någon skola, välj då valfri skola och skriv tex "Gymnasiet" i rutan där du ska ange klass.

Medlemskortet behöver du när du ska boka aktiviteter hos oss.
Du får ett tillfälligt kort när du kommer till oss första gången. Det byts ut till ett ordinarie medlemskort när du skickat in ansökan och det nya kortet är klart.

Frågor om medlemskort?
Kontakta oss på Verkstäderna
0270-723 83

Ansök om Verkstädernas medlemskort digitalt  Länk till annan webbplats.

Vi är snälla mot varandra och det betyder att vi...
... använder snälla ord när vi pratar med varandra
... lyssnar och respekterar varandra
... hjälper varandra att våga prova nya aktiviteter i huset

Vi visar varandra respekt genom att...
... respektera varandras olikheter
... inte fota och filma någon som inte vill
... aldrig använda våld, varken psykiskt eller fysiskt - inte ens på skoj

Vi har en positiv inställning och det betyder att vi...
... försöker vara positiva, alla kan ha en dålig dag men vi låter det inte gå ut över andra
... peppar varandra

Vi tar hand om huset och det betyder att vi...
... är rädda om våra lånesaker, möbler och inredning
... fikar och äter i caféet
... slänger skräp där skräp ska vara

Skicka in ditt Be Smart kontrakt digitalt Länk till annan webbplats.
Medlem i Be Smart kan man vara från åk 4-9, och om man bor i Söderhamns Kommun

  • Det kan ta ca 1-2 veckor innan du får ditt medlemskort, ibland snabbare och ibland tar det lite längre tid beroende på hur många ansökningar vi får samtidigt
  • Har du inte fått ditt kort efter ca 2 veckor beror det oftast på något, t.ex att vi saknar foto, eller att det fotot ni skickat in har ett filter eller har så dålig upplösning att vi tyvärr inte kan använda det
  • Vi skriver alltid meddelande till er via etjänsten om det är så att t.ex foto saknas
  • Är det så att ni inte fått medlemskortet hör av er till oss så kan vi titta på vad som hänt och varför ni inte fått något medlemskort, 0270-723 83
Senast uppdaterad: 26 september 2025