Delad andraplats i "Placebrander of the year"

Fotomontage från kampanjen 100 sommartips

Det blev en delad andraplats för kampanjen "100 sommartips" när tävlingen Placebrander of the year avgjordes i Skellefteå den 31 maj.

Tävlingen premierar "imponerande insatser inom platsutveckling och platsmarknadsföring" och delas ut av branchexperterna på konsultbyrån Placebrander.
Vann gjorde Övertorneå och Pajala kommun i samarbetsprojektet "Hej Hemby". Länk till annan webbplats.

Med kampanjen "100 sommartips" placerade sig Söderhamn på en delad andraplats med övriga fyra finalbidrag.

- Vi känner oss som vinnare, att bli nominerad till det här priset är hedrande. Men det viktigaste för oss är att kampanjen bidragit till att ännu starkare positionera Söderhamn som en besöksdestination, menar Ola Andersson, näringslivschef och chef för Visit Söderhamn

Håll utkik efter 2022 års sommarkampanj

Sommarkampanjen för 2022 med 100 vässade sommartips finns nu publicerade på visitsoderhamn.se och precis som föregående år är kampanjen producerad av kommunens egna resurser och kompetenser.

- Det gör att vi kan lägga den största delen av budgeten på att köpa spridning av kampanjen i olika kanaler, i stället för konsluttid hos en kommunikationsbyrå. Att vi även år fått ekonomiskt tillskott genom programmet ”Näringsliv och tillväxt” är mycket värdefullt, säger Karin Werin, kommunikatör och projektledare för kampanjen.

- Håll utkik efter årets sommarkampanj i sociala medier - gilla och dela gärna. Då bidrar du till att öka Söderhamns attraktionskraft och tillväxten i kommunen, uppmanar Matilda Green, kommunikationschef.

Senast uppdaterad: 1 juni 2022